Menu

Ledenadministratie

Het in- en uitschrijven van leden. Het is een klus die elke vereniging jaar in jaar uit moet doen.

ordners
Het kan natuurlijk op de oude en gekende manier: een mooi rijtje ordners waarin u uitgeprinte inschrijf-formulieren opbergt, met ruimte voor handmatige veranderingen in adres, banknummer, of soms zelfs de naam. Als papieren back-up van uw Excel file waarin alles staat, en alles wordt bijgehouden.
Of wilt u het hele proces van inschrijving van nieuwe leden moderner aanpakken?

Een eenvoudige oplossing is een internet-formulier.
Wij maken voor u een formulier op-maat, daarmee beschikt u in één keer over alle voor uw vereniging relevante gegevens van een nieuw lid. Dat niet alleen: u kunt ook aangeven wie daarover per e-mail nader geïnformeerd wordt. Dat scheelt weer een hoop werk met-de-hand elke keer.
In onze ervaring vinden uw nieuwe leden het vaak prettig en gemakkelijk om zo'n formulier in te vullen als eerste stap in het lidmaatschap. Veel aanmeldingen vinden plaats buiten de reguliere kantoor uren, en daarbij helpt het idee dat je met het insturen van zo'n formulier niemand stoort.

U kunt in dat formulier ook meteen de eerste betaling van de contributiegelden laten plaatsvinden. Dat kan per onmiddellijk met iDeal of via Paypal, of via een gewone overschrijving.

Wij kunnen het zo voor u maken dat de gegevens uit het aanmeldings-formulier ook meteen gebruikt kunnen worden bij het bieden van toegang aan website onderdelen die alleen voor leden toegankelijk zijn, en/of voor het versturen van een welkomst-pakket met verdere informatie over de vereniging.